Sağlıklı Beslenme ve Zamanlama

Ana öğünlerim-  tasarım eeu.

Ana öğünlerim-
tasarım eeu.

“Akşam saat 7’den sonra yemek yemeyin demek, bütün gece ameliyatta kalmış bir cerrah için ‘sana sağlıklı beslenme şansı yok’ demektir.” demişti annem… Buradan da anlaşılıyor ki, sağlıklı beslenirken zamanlama “genel geçer” değil, “kişiye özel” uyarlanabilen bir şeydir. Öğün aralarındaki mesafe size uzmanınız tarafından söylenir; siz de bunu kendi hayat koşullarınıza uyarlarsınız. Eğer sabaha dek devam eden bir işiniz varsa ve herkesin uyandığı bir saatte yatağa giriyorsanız yahut belirsiz vardiyelerde çalışıyor; hatta sürekli seyahat ediyorsanız katı, esnetilemeyen, uyarlanamayan beslenme düzenleri sizin için sürdürülebilir olmaz.

benim kahvaltı zamanım :)

benim kahvaltı zamanım 🙂 Sizin kahvaltı vaktinizi, kendi hayat ritminiz belirleyecektir. 

 

– Saatli değil, zaman aralıklı beslenme anlayışı… (saat 17.00 ara öğün demek yerine öğlen yemeğinden 2 saat ve 4 saat sonra ara öğün)

– Saat 7’den sonra yemek yasak! demek yerine “yedikten 2 saat sonra uyuyun”

– Her sabah spor yapın demek yerine “günde 40 dakika spor yapın” demek gibi…

benim ara öğün zamanım

benim ara öğün zamanım- Sizin öğle yemeğiniz sabahki başlangıcınıza göre şekillenecektir. 

Çünkü önemli olan genel geçer bir saate göre kendinizi uydurmak değil, hayatınız ne kadar yoğun olursa olsun öğünlerinizi atlamadan ve sporunuzu tamamlayarak günü bitirmek esastır.
Mutlu ve sağlıklı günler 🙂

Benim akşam yemeği zamanım - siz akşam yemeğinizi ne zaman yiyebiliyorsunuz?

Benim akşam yemeği zamanım – siz akşam yemeğinizi ne zaman yiyebiliyorsunuz?

*** Fotoğrafların tasarımları bana aittir, izinsiz kullanılmamasını rica ediyorum 🙂 Sevgiler, sevgiler, sevgiler 🙂

