Bizde ne var ne yok?

Bir baktım ki, geçen hafta bizdeki havadisleri yazmayı unutmuşum… Oysa ekibimdeki arkadaşlarımla gerçekten çok güzel şeyler başardık… Dahası yine şunu gördüm ki; “Vazgeçmeyen, şikayetle zaman kaybetmeyip çözüme yönelenler eninde sonunda sonuçla kucaklaşıyorlar.”

Üşenme  Erteleme Vazgeçme

Üşenme
Erteleme
Vazgeçme

Bu anlamda Tuğba Ç. ile uzun zamandır mücadele ettiğimiz direnci öyle güzel kırdık ki; annemin deyişiyle fermuarın durduğu noktayı çözmek zaman alır ancak o nokta çözüldükten sonra fermuar akar gider… İşte Tuğba’nın vazgeçmemesi böyle bir meyve verdi bize.

Rabia ise 91 küsür ile başladığı yolculuğunda 76 kiloya ulaştı. Gerçekten istediğimiz şeyin adını koymak ve deyim yerindeyse yan çizmeden bu hedefe doğru ilerlemek, vazgeçmeden ilerlemek çok önemli. Bunun en güzel örneklerinden birisi de Lale oldu… Başlarken endişeleri vardı… Ancak bu süreçte bir yol ağzına geliyorsunuz: Endişe mi edeceksiniz, yoksa çözmeye yönelik mi davranacaksınız? üzülerek ya da var olan probleme odaklanarak zaman mı kaybedeceksiniz yoksa ertelemeden adım mı atacaksınız? Lale çözümü ve adım atmayı tercih etti… Böylelikle yalnızca 3 haftada 4 kilo kaybetmeyi başardı.
Figen ise ilk mezunumuz diyebilirim artık 🙂 51 kilo olarak başladığı maratonunu 46 kilo ile noktalıyor. Firesiz ve müthiş disiplinle ilerlediği bu süreç için ona koca bir alkış. Vazgeçmek, ödülü ertelemektir. Sizin için orada iyi bir şey duruyorsa neden bunu gidip almayasınız? Ya da bunu almayı neden erteleyesiniz?
Selinle çorba dolu bir haftayı geride bıraktık. “Yine mi direnç!!!” diye söylenirken imdadımıza özel direnç kürü ile Taylan Kümeli yetişti. Selin, ne olursa olsun vazgeçmeden doğru şeyi yapmaya devam ediyor ve onun disiplinini görseniz hayran olursunuz. 100er gramlarla ilerledik bu hafta ama ben önümüzdeki hafta için umutluyum…
Gelelim Aslı’ya… Aslı, stres, yorgunluk ve bir çok metabolik frenle boğuşuyor. Biz de onu yıpratan şeylerle… Sonuç mu? 2 haftada 3 kiloya veda ettik.
Burcu ile ilk başladığımızda, ” geçmişte 1 ayda yalnızca 1 kilo verebildim” demişti. Gerçekten de metabolizmanız “pause” tuşuna basmışsa, o tuşun yerini bulmadan devam edemiyorsunuz. Ama iki haftada  2 kg 900 gr. ile vedalaştığımıza göre sanırım o tuşun yerini bulduk 🙂
Nadire de bir süredir aynı kilo ekseninde dolaşıyormuş, bu döngüyü kırmak ve yukarı gidişe dur demek için başladık. Onunla ilk haftamızı yaklaşık 3 kiloluk bir kayıpla bitirdik.
Esra, benim en genç danışanım… “Daha önce başladım fakat ilk günü bile zor tamamlıyordum” demesinin üzerinden firesiz, aksaksız 40 gün geçti…  Kendisi bir öğrenci… Polikistik over sendromu vardı… Dersi icabı gireceği ameliyatları, finalleri vardı ama bahanesi yoktu…. Bu da onu 67  kilodan 61 kiloya taşıyan başarının sebebi…
Duygu ile 71 kiloyla başladığımız serüvenimizde 63 kilonun kapısına dayanmış bulunmaktayız. Duygu tam anlamıyla bir incelme yaşadı. Kendisi için şöyle diyor: “Ben şuur kazandım. Krizler, açlık ve tatlı isteği kapımı çaldığında nasıl başa çıkacağımı öğrendim. Bir toplantıda yiyebileceklerimi öğrendim. Sağlıklı seçeneklerle nasıl lezzetli bir sofra kuracağımı öğrendim” Hedefimize son 5 kilo kaldı artık… Birlikte çalışmamız sona erdiğinde sözünü ettiği bilinç ona eşlik edecek.
Ve bugün Arzu ile bir başlangıç yaptık… O da 10 kiloyla vedalaşmayı gözüne kestirdi. 🙂
İrademiz açık, iştahımız kapalı olsun… 🙂

Siz de takımımızın bir parçası olmak ve kişiye özel diyet koçluğu hakkında bilgi alıp başvurmak için ezgikoroglu@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. 🙂

fotoğraf 2 (2)
Not: Sevgili Şule… Müthiş bir heyecanla sağlıklı beslenmeye ve kilo vermeye devam eden danışanlarımdan bir tanesi… Uzun zamandır sıkıntı yaşadığı bir rahatsızlığı yüzünden programına ara vermek zorunda kaldı. Kendisine acil şifalar diliyor, onu yeniden aramızda görmeyi sabırsızlıkla bekliyorum.

