Portakal Kabuğundan Nağmeler…

bak şunun marifetlerine...

bak şunun marifetlerine…

İnternette dolaşırken; portakal kabuğunun faydalarını görünce haykırdım: “Biliyordummmm!!!! Sen bu kadar iyi bir şeysin, biliyordum!!!”
Biz portakal kabuğu şekerlemeleri ya da reçelleri ile sınırlandırılmış olarak duruma bakarken; meğer bu kabuklar kilo verme sürecinde de nefis birer aromatik yani çeşnilendirici olabileceği gibi;

– Kolesterol karşıtı;

– kanser riskini azaltıcı

-Metabolizma hızlandırıcı,

-Sindirime yardımcı

– Aroması sayesinde tokluk hissine yardımcı,

ve laksatif yani bağırsak çalıştırıcı olabiliyorlarmış. (***better health juice) Dişleri beyazlatması, cilde iyi gelmesi gibi kozmetik etkilerinin yanısıra böyle kullanılabileceğini öğrenmek gerçekten yararlıydı… Ben de denedim…

önce iyice yıkadıktan sonra soyduğum kabukları fırında 100 derece kuruttum… Tamamen kuruduktan 24 saat sonra baharat öğütücüsünde ise yukarıdaki hale getirdim.
Smoothilerime, yulaf lapalarıma, bitki çaylarıma, salatalarıma eklemeyi düşünüyorum… Tokluk hissine yaptığı yardımlar bile beni yeterince ikna ediyor 🙂 Denemekte yarar var 🙂

