Probiyotik Yoğurt Mayalamaca :))

Teşekkür Ederiz :)

Teşekkür Ederiz 🙂

Selin Ç. bana probiyotik yoğurt mayalama sürecini aynen şöyle aktardı:
“Sütü mikrodalgada ısıttım, parmağını değdirdiğinde yakmayacak ama sıcak gelecek eline, (dikkat ılık değil)
Sonra kasedeki yarım paket probiyotik yoğurdu ılıyan sütle ılıştırdım, sanki yoğurt çorbasının terbiyesini ılıştırır gibi kaşık kaşık süt ekleyip ayni anda diğer elimle sürekli karıştırdım.
Sonra probiyotik yoğurdum da sütle ılınınca hepsini sütün içine yavaş yavaş döküp karıştırdım…
6 saat kadar sardım havlu ve battaniyeyle
3 püf noktasi:
1. Sütün sıcaklığı, çok ılık olursa sulu, çok sıcak olursa maya kesilir
2. Sürekli karıştır mayayı ılıtırken, tek bir bölge ekstra ısınmasın, tamamı homojen ılınsın…
3. Toprak kapta daha kati oluyor toprak kap nefes aldığı için…
<<Daha önce de denemiştim, benimki de sulu olunca araştırıp ısısını vs bulmuştum>>
Gece mayaladım sabah dolaba kaldırdım”

Daha önce siz de benim gibi deneyip başarısız olanlardansanız, anlaşılan bu işin sırrı ısıyı doğru ayarlamakta… Probiyotik yoğurt mayası olarak elinizde hali hazırda mayanız yoksa, markette satılan yovita ya da aktivia gibi markaların sade probiyotik yoğurtlarından faydalanabilirsiniz.

