Eski Alışkanlıklara Veda Ederken…

zayıflamak ve ötesi...

zayıflamak ve ötesi… Bugün bu fotoğrafla bana incelmenin müjdesini veren Esra’ya selam olsun 🙂

 

Sizlere zaman zaman, yol arkadaşlarımla sürdürmekte olduğumuz sağlıklı beslenme serüvenimizden bahsediyordum. Taylan Kümeli listeleri ile birlikte çizdiğimiz yol haritasında bakalım son vaziyet neymiş?

Ancak size bunu anlatmaya başlamadan önce, bu yola çıkarken aldığım notlara geri dönüş yaptığımı hatırlatmak isterim.

Çünkü sağlıklı beslenme yolculuğu ile kilo vermek ve form tutmak, kısa vadede etki gösteren “şok” tariflerin aksine kalıcı sonuçları vaat eder. Bu sebeple süreci anlamaya yemin etmiş bir öğrenci olmanız ön koşuldur 🙂 Söz konusu yalnızca zayıflamak değil, sizi zayıflatan iyi alışkanlıkları hayatınıza süresiz olarak dahil etmektir. Anlayacağınız, katılımcılık, vazgeçmemek, sormak, anlamaya çalışmak ve iletişimde kalmak bu işin sırrı diyebiliriz… Yorulduğunuzda bu yolculuğa neden başladığınızı anımsamak çok önemlidir.

Ben de bu sebeple başlarken aldığım notlara yeniden göz attım. Bütün notlar ve kat edilen yollardan bana mutluluk payı olarak şunlar düştü:

İlk mesaj: Defalarca denedim ama başa sarmaktan çok yoruldum.
Sonraki mesaj: Bu defa başarıyorum. Vazgeçmeden devam ediyorum.

***

İlk mesaj: Kendimi diyetler esnasında sosyal olarak da sınırlanmış hissediyorum.

Sonraki mesaj: Bir toplantım var, neleri tercih edebiliriz?

***

İlk mesaj: Ben sabah başlayıp öğlen bozuyorum, artık kendime güvenim kalmadı.

Sonraki mesaj: Seyahatte bile bozmadan sağlıklı beslenmeyi sürdürebiliyorum.

***

İlk mesaj: Aç kalmaktan çok korkuyorum.

Sonraki mesaj: Programımız bittiğinde de bu tarifleri yapacağım; çok zevkli ve lezzetli şeyler var.

***

İlk mesaj: Su içmeyi unutuyorum

Sonraki mesaj: Su içmeden yapamaz oldum.

***

İlk mesaj: Ben gece yemeden duramam…

Sonraki mesaj: Aylardır gece açlığı çekmiyorum.

***

İlk mesaj: Bir defa bozulunca vazgeçiyorum.

Sonraki mesaj: Tökezlesem de birlikte devam ettiğimiz için başardık.

***

İlk mesaj: Çok tembelim spor yapamam…

Sonraki mesaj: Spor yapmadan uyuyunca dinç uyanamıyorum.

***

İlk mesaj: Koladan nasıl vazgeçeceğim

Sonraki mesaj: Ben bu kolayı nasıl içmişim!

***

İlk mesaj: Bu tarifler çok tuhaf değil mi?

Sonraki mesaj: Sabah iksirimi seviyorum, herkes bu ne diye soruyor…

***

Cuma günü bütün danışanlarımdan gelen mesajların ve maillerin dökümlerini; ilk başlama noktamızdaki sıkışmaları; sonra onları vazgeçmeden çözmek için gösterdiğimiz çabayı, başardığımızda paylaştığımız mutluluğu yeniden görme şansım oldu.Ortada üstün körü olmayan, daima ince ve ayrıntılı çalışılan süreçler var. Önümüze takılan engeli aşmadan önce onu iyice tanımaya çalışmış olduğumuzu gördüm. Çünkü yeniden karşımıza çıktığında nasıl davranmamız gerektiğini bilmek istiyorduk.

Bütün bunları basitce “zayıflama” olarak açıklamak çok haksızlık olur… Gerçekten kilo kaybı konusunda şahaneyiz… İnceliyoruz, sıkılaşıyoruz… Şimdiden kıyafetleri daraltmalar, eski kıyafetleri kaldırmalar başladı bile… Sevgili kadın danışanlarımın içlerindeki kuğunun uyanışına şahit olmak muhteşem bir şey… Erkek danışanlarım ise kendi sözleri ile “jilet gibi” oldular. 🙂 Bahara hafif bir merhaba diyoruz… Ama bütün bu görüşünüşsel değişimin ötesinde herkesin beslenme tarihçesine bir çağı kapatıp bir çağı açtığına, açabildiğine tanık olmak paha biçilemez…

Rabia ile Kasım 18de başlayan yolculuğumuz 20 kilonun kaybıyla bugüne ulaştı. Selinle 10 kiloya veda ettik. Tuğba da çok zorlu bir direncin ardından bugün 10 kiloyla vedalaştı. Duygu 10 kilo verirken 36 bedene girebilmenin mutluluğunu yaşıyor. 36 bedenle kavuşan bir başka danışanım da Nadire. Yasemin ilk haftasında 3.2 kilo vererek bomba gibi bir başlangıç yaptı. Cella ile 1 ayda 5 kiloyu uğurladık ve bunu bizi zorlayacağını vaat eden metabolizmasına rağmen yaptık. Sütler arttı, kilolar azaldı… Aslı’nın metabolizması da inatçı mı inatçıydı ama biz 1,5 ayda 6 kiloyu devirdik. Esra… Benim canım genç arkadaşım… 9 kilo kaybederek PCOS’un metabolizmanın frenine basan huysuzluğuna kafa tuttu. Bu arada 42 bedenden 38 bedene düştüğü müjdesini de verelim… Figen ise hem can arkadaşım oldu, hem de 7 kiloyla vedalaşarak koruma sürecine merhaba dedi…

Ama bu rakamların ötesinde hepimiz, ismini saydığım ya da sayamadığım herkes kazandığı yeni alışkanlıkları ile asıl ödülünü alıyor.

Takım arkadaşlarımın hepsine, kendilerine inandıkları ve vazgeçmedikleri için teşekkür ederim.

Sağlıklı Yaşam ve Diyet Koçu
Elif Ezgi Uzmansel
ezgikoroglu@gmail.com

