Bedenimizle Barışmak İçin Gerçek Adımlar…

Sağlıkla incelmek için geri sayım...

Sağlıkla incelmek için geri sayım…

Öncelikle geçen haftaki incelme programımıza gösterdiğiniz ilgiye çok teşekkür ederim. 6 kişilik yerimiz çabucak doldu. Bu hafta korumaya geçen arkadaşlarımdan açılan yerlerle yeni bir üç kişilik kontenjan daha müsait duruma gelmiş oldu. Evet benim müjdelerim burada başlıyor: Pazar, pazartesi ve Salı peşpeşe “hedefe ulaştık” haberleri geldi. Çok ama çok mutluyum ve ekibimle gerçekten gurur duyuyorum.

Madem korumadan söz ettik, o zaman benim için gerçekten çok değerli olan bir sonuçtan söz etmek istiyorum. Genç arkadaşım Esra ile sürecimize başladığımızda Esra yalnızca 66.9 kg değildi. Aynı zamanda PCOS yani polikistik over sendromu ile mücadele ediyordu. Doktoru kati bir dille kilo vermesini söylemişti. Dahası Esra bir öğrenci, bu yıl okulu bitiyor ve yuva kurmanın mutluluğuna adım atıyor 🙂  Ancak Esra’nın birkaç kaygısı vardı:

1-  Diyete başladığında öğlen olmadan vazgeçiyordu.

2- PCOS metabolizmayı çok yavaşlattığı için olası direnç zamanlarında diyetini sürdürememekten ve motivasyonunu yitirmekten korkuyordu.

Ancak aynı zamanda 55 kiloyu hayal etmişti. Bu mümkün müydü?

Esra bu sabah tartıda 55 kiloyu gördü 🙂 Seyahatleri, söz ve isteme süreçlerinin telaşları, son sınıfın yoğun klinik temposu bile onu diyetlerinden alıkoymadı. Müthiş bir disiplin ve işbirliği ile yemeklerini yanında taşıdı, acil durumlarda benimle iletişime geçerek birlikte oluşturduğumuz stratejiye bağlı kaldı ve BAŞARDI 🙂 Ona buradan üç kere SAĞOL SAĞOL SAĞOL diyorum

Sağ ol Esra, erkenden önlemini aldığın ve kendine yeni bir sen armağan ettiğin için. Sağ ol Esra, sağlıklı ve bilimsel olandan şaşmadığın ve çabuk sonuçlar almak adına kendine kötülük etmediğin için. Sağ ol Esra; işbirliğin, disiplininin ve kardeşliğin için. Seni yürekten tebrik ederim.

Bu arada diğer hedeflerimizi de azımsayamam… Ne istediğini iyi bilen insanlarla devam etmek çok önemlidir. Yol ne kadar zor olursa olsun “bunu istiyorum” demek ve bu yolda istediğiniz şeyi unutmamak çok kıymetli bir şey.

Kerime bana bundan 1 ay önce yazdığında “başıma bela olan 7 kiloyla uğraşıyorum ama gitmiyor” dedi. Onunla yaptığımız en doğru şey, oturup beslenme alışkanlıklarını en objektif şekilde değerlendirmemiz oldu. Her şey doğru görünürken, doğru bildiğine inanırken aslında yanlış yapmış olabilir miydi? İlk haftanın sonunda beslenmesinden doğru bilinen yanlışları ayıklayarak 3 kg 900 gr vermiştik. İkinci haftamızda Kerime bana klinik değerlerini ulaştırdı ve bu değerler gözden geçirildi. Görünüşte çok fazla kilosu olmayabiliyor bazı insanların ama önemli olan içeride ne olduğu… HDL yani kötü huylu kolesterolü yüksekti, Trigliseridi de aynı şekilde. Hedefimiz sadece bu 7 kilodan kurtulmak değil aynı zamanda kötü huylu kolesterolünü de kontrol altına almaktı ve bir ayımız vardı. Bu esnada Kerime “hiç sevmem” dediği su ile barıştı. Kerime bu pazartesi 65 kilodan 58 kiloya indiği haberini vermekle kalmadı; bana en sevindiğim haberi iletti. Kötü huylu kolesterolü de trigliseridi de normal sınırlara döndüğü bilgisini de bu öğlen öğrendik.

Bu yolda yalnız olmamak daima başarı şansınızı arttırır... :)

Bu yolda yalnız olmamak daima başarı şansınızı arttırır… 🙂

İşte yine bir müjde daha… Kasımdan beri birlikte çalıştığımız ve ciddi mücadelelerle kilo verdiğimiz Tuğba’dan asıl haber haftasonu geldi: “İlaç kullanmadan adet olabildim” kilosunu sağlıklı bir aralığa getirmek kadar yediği ve içtiklerinin içeriğinin de ne kadar önemli ve etkili olduğunu görmüş olduk…

Tabii bu hafta beni yerimden hoplatan başka müjdeler de gelmedi değil.

Mesela Emine… Tahtalara vuruyorum, onun azmi ve kararlılığı hepimize lazım hanımlar beyler… 110 kilo başladığı ilk haftası 104.8 kilo ile tamamlandı. Amacımız bu ayın sonunda 3 hanelilerden kurtulmak.

Gülen de 108 kg olarak başladığı maratonunu 100.2 kg ile sürdürüyor. 1 ayda 8 kg hiç de fena değil ne dersiniz?

Tabii benim rekortmenlerim bu kadar da değil, Alp Burak bey 114 kilo ile başladı şu anda baskül ona 105.4 kilo olduğunu söylüyor. Emziren annelerimizden Sedef 74 kilo ile başladığı macerasına 67 kilo olarak devam ediyor. Tıpkı Cella gibi… O da serüvene 75 kg ile başlamıştı bu sabah 67 kilo olduğunun müjdesini verdi.

Duygu da 63 kilo başladığı sağlıklı beslenme sürecinde, kendisine 1,5 ay biçti. Ve 57 olmak istediğini söyledi. Bir buçuk ayımız daha dolmamakla beraber baskülde 58’i gördük.

Asıl maraton koşucularımızdan söz etmeliyim; ki Rabia bunun en güzel örneğidir. 91 kg ile başladığı sürecine 69 kilo ile devam ediyor. Son 10 kilomuza girdik.

Özlem ise Rabia’yı takip ediyor diyebilirim. O da 18 kilo kaybetti. Özlem için bizi en mutlu eden ayrıntı, şekerinin kontrol altında olması ve kötü huylu kolesterolünün düşmesi.

Burcu, benim haşimato ile mücadele eden canım danışanım… Haşimato tiroidisi yaşayanlar nasıl bir ödem mücadelesi verdiklerini, kilo vermenin ne kadar zor ve yıpratıcı olduğunu bilirler. Gıdım gıdım ilerleyebilirsiniz ama her gram kıymetlidir. Çünkü bedeniniz deyim yerindeyse kendisini durdurmaya, tembelleşmeye ve haliyle ağırlaştırmaya programlamıştır. O yüzden bu ağır akış içerisinden çekip alabildiğiniz her gram sizin başarı hanenize yazılır. Elbette doğru beslenme ve vazgeçmeden yaptığınız egzersizlerle bu ağır gidişatı da belli ölçüde değiştirebilir ve geliştirebilirsiniz. Burcuyla yaptığımız tam da buydu işte! 67 kilodan 62 kiloya ulaşan serüvenimizin başarısı bu sebeple çok özel…

Bu arada belli sebeplerle mola veren arkadaşlarım vardı. Onlar da aramıza döndüler;

Figen, Şule ve Selin tekrar hoş geldiniz…

Onların hikayelerini size zevkle anlatıyorum çünkü kendimiz için bir şey yapmak ve bu yaptığımız şeyin bize başta sağlık sonra özgüven ve mutluluk olarak geri dönmesi kadar heyecan verici bir şey yok…

Kendimiz için doğru şeyi yapmanın tam sırası...

Kendimiz için doğru şeyi yapmanın tam sırası…

Kendimize kendimizi armağan etmek… Ben sağlıklı beslenme serüvenine böyle bakıyorum.

Siz de kendiniz için bir adım atacak mısınız?

Sevgiler

Elif Ezgi Uzmansel

