Hafif Bir Yaz Bizi Bekliyor :)

bu haftanın seçmeleri :)

bu haftanın seçmeleri 🙂

Her şey zorlaştığında ve kötüye gittiğinde ilk olarak diyetinden ve sporundan vazgeçmeye karar veren arkadaşlarıma şunu söylerim:

“Evet dünya zor, adaletsiz ve kavga dolu… Belki şu sıralar her şey üst üste geliyor. Ama sen kendin için sade, güzel ve doğru bir şey yapıyorsan, bu zor zamanlarda tutunacak, yeniden toparlanmanı sağlayacak bir motivasyon oluşturuyorsun. Belki her şey kötü ama ben kendim için iyi bir şey yapmayı sürdürüyorum diyeceksin”

Gerçekten de böyledir.

Sular durulduğunda, kendinize dönüp bakar ve “iyi ki bırakmamışım, şimdi yeniden başlayacak gücü buluyorum” dersiniz…

Arkadaşlarım yani vazgeçmeden sağlıklı beslenme serüvenine devam eden güzel canlardan güzel haberler peşpeşe geldi.

Ayça birlikte yola çıktığımız ilk ayı 7 kilo kayıpla tamamladı. Bu arada oğullarımız adaş… Şimdi o 2 aylık Rüzgar Ali’sine bol bol süt verirken, kendisini küçültüp bebeğini büyütüyor deyim yerindeyse 🙂

Benim favorilerimden Işıl, iki haftayı 6 kilo kayıpla tamamlayarak güzel bir başlangıç yaptı. Tabii bununla kalmadı, Işıl, karbonhidratlarla olan yoğun ilişkisini gözden geçirmeye başladı. Bugün aburcuburların ve kontrolsüz tüketilen karbonhidratların bedenine yaptığı kötülüğe bir dur demek için başlattığı mücadelede 3. Haftasında. Biz artık 3 haneli sayılardan 2 hanelilere geçtik. Sırada baskülde “8” ile başlayanları görmek var 🙂

Emine, 2 ay dolmadan 15 kilo ile vedalaşmanın hafifliğini ve güzelliğini yaşıyor diyebilirim. Azmine ve isteğine hayran olmamak elde değil. Onun için hazırlanan listeleri harfiyen yapmanın mükafatlarını alıyor ve bu şekilde devam ederse almaya da devam edecek inşallah 🙂

Neval ile yolculuğumuza 66 kilo olarak başladık. İlk ayı tamamlarken baskülde 60.5’i gördük. Bu ayın yeni hedefi artık “5”li sayılarla devam etmek 🙂 hedefimiz 55…

Eda ise ilk ayı 7 kilo kayıpla tamamladı. Aynı kıyafet içerisinde çektiği iki fotoğrafta incelmesi o kadar rahat görülüyor ki; sadece hedefimize seslenip şöyle diyoruz: BEKLE BİZİ 🙂

Eda'nın müsaadesiyle 1 aylık maceramızın sonucunu paylaşıyorum... Kendisi aynı kıyafetlerini giyerek fotoğrafı çekmeyi tercih etmiş :)

Eda’nın müsaadesiyle 1 aylık maceramızın sonucunu paylaşıyorum… Kendisi aynı kıyafetlerini giyerek fotoğrafı çekmeyi tercih etmiş 🙂

Saadet diyetine 2 gün önce başladı. İlk gün tam 1 kg kaybederek, bomba gibi bir giriş yapacağının sinyallerini de çakmış oldu 🙂 Uzun bir yolumuz var…

Ezgi ise 98.6 kg ile çıktığı yola 91.7 ile devam ediyor… “Ben bu kadarla da doyuyorum ve kendimi çok hafif hissediyorum” demesi de sanırım onunla paylaştığım bir ödül 🙂

Nilay ise bu sabah şu mesajı geçti:

“Eski pantolonlarımı giyiyorum. Sadece 1,5 ay önce 42 bedene sığıyordum ben… Bu pantolonların hepsi 38 beden… İyi ki seninle karşılaştım” 🙂

Funda ile 35 günde 5 kilo hedefi koyduk. Birlikte başlarken Funda son 3 haftada gram verememişti… Acaba birlikte bu direnci kırabilir miydik? Bu sabah tam 4 kiloyla vedaşlatığımızın haberi geldi. Henüz 35 gün olmadı, ne dersiniz zaman dolmadan hedefimizi tutturacak mıyız?

Bu arada bizim evde de bir diyet rüzgârı esiyor. Bu defa diyetimizin konusu “bu göbek de neyin nesi?” diye haykırdıktan sonra elime düşen eşim… Çevremde beni tanıyanlar çok iyi bilir, kimse benden yardım istemeden, fikrimi sormadan şunu ye, bunu iç diye fikir beyan etmem, dahası zorlayıp baskı kurmam… Sırf işim bu diye insanlara ille sen de zayıf ve fit olmalısın diye bildiklerimi dikte etmeye çalışmam… Bunu faşistçe buluyorum. Ayrıca bu beni çekilmez bir insan yapabilir, bunu göze alamam… Eşimin kendi tercihiydi, benim sağlıklı beslenme serüvenime yalnızca sofradayken katılıyor ancak işe gittiğinde börekli çörekli konferanslardan, sunumlardan nasiplenip; öğle aralarında belli ki zararlı duraklarda soluklanıyordu. Ama madem benden yardım istedi o halde tastamam bir beslenme eğitimine başlamanın zamanı geldi dedik. 86.5 ile çıktığı yolcukta 2 haftada 5 kg kaybederek 82.5 sayısını baskülde gördü. En güzeli de ne biliyor musunuz? Eşinizin size her gün “hakikaten bildiğin bir şey varmış, hakikaten böyle yiyerek de doyuyor insan” diyerek her gün onay vermesi 🙂 Bilirsiniz, bazen en yakınınızdakiler en geç fark edenler, fark etmekten ziyade en geç uygulayanlardır. Neyse geç olsun ama güç olmasın diyelim.

Bu arada size söz etmek istediğim iki arkadaşım daha var:

Bunlardan bir tanesi çook uzaklarda, onun da ismi Deniz. Şu anda doktorasını yapıyor. Bir yandan da Türkiye’ye gelmeden önce hafiflemenin peşindeyiz… Ama Türkiye ziyaretinden sonra da sağlıklı beslenme serüvenimize devam edeceğiz. Çünkü bu defa başla bırak yapmak; al ver çizgisinde gitmek istemiyor Deniz. Kilo verip, koruyarak ve doğru beslenme seçeneklerini görerek devam etmeye kararlı. Bu şekilde 5 kiloyla vedalaştık zaten…

Siz de kendiniz için böyle bir adım atmaya karar verebilir ve takımımızın bir parçası olabilirsiniz…

Tok hissederek, eğlenerek, motivasyonunuzu koruyarak ve daima dirsek temasında kalarak sağlıklı beslemeyi öğrenebilir ve aynı anda kilo verebilirsiniz.

Ne dersiniz?

Elif Ezgi Uzmansel

