“Hayatında neler değişti?”

Sevgili Okurlarım;

IMG_8237

Pınar, 6 yıldan bu yana en güzel yaza hazırlandığını söylüyor. Her şeyin gönlünce olmasını diliyorum.

Bu yazımda size Pınar’ın kaç kilo verdiğini söyleyerek klasik bir başlangıç yapmayacağım… Çünkü bunun ötesinde bir şey için çalıştığımı artık beni tanıyanlar biliyorlar…

Yapmayacağım ki asıl mesele sanki basitçe zayıflamak gibi anlaşılmasın… Bunun geçici bir süreçten kalıcı bir duruma dönüşebilmesi ve alışkanlıklarımız üzerindeki etkisini konuşacağım. Daha doğrusu size aktaracağım…

Pınarla birlikte çıktığımız sabah yürüyüşünde aklımda bu yazıyı yazmak yoktu. Ancak kendisinin kurduğu cümlelerdeki temel değişimler beni bu yazıyı yazmaya itti diyebilirim. Coşkuyla konuşmasını dinlerken bir yandan da sözlerine kulak kesildim. Sonra bu günlük bir sohbetten yürüyüş arası yapılan bir ciddi bir röportaja dönüştü… Bastım kayıt tuşuna… Ben sadece bir tek soru sordum, gerisini kendisi anlattı:

“Hayatında neler değişti?”

“Eskiden şu diyet bitse de makarnaya saldırsam derdim”

Birbirimizi bulmadan önce hiçbir zaman, kendimle ilgili başladığım bir yenilenme sürecini yüzde yüz devam ettiremedim. Uzun süre devam ettirmek şöyle dursun başladığım günden itibaren o süreci sabote etmek gibi bir huyum vardı. Diyete başlıyorsam sabah iyi gitmişsem bile akşama doğru dengeler bozulur, aklımca bir şeyleri mantığa bürüyerek fireler vermeye başlardım. Benim için ya hep ya hiç olduğunu bile bile küçük küçük fireleri verir, sonra da nasılsa bunu yaptım boş ver gitsin derdim. Seninle tanıştığım günden beri seyahatlerimde bile verdiğim karardan dönmedim, bam telimi buluyor ve bana o an için doğru şeyi söylüyorsun. Yapacağım varsa da yapmam ben kaçamağı… Eskiden olsa, ohooo bitsin de şunu yiyeyim bunu yiyeyim, makarnaya saldırayım derdim. Şimdi bu işin böyle olmadığını anlıyorum, başa dönmeye niyetim yok.

“Akşamları yeme alışkanlığım vardı, dinlenmek benim için yemek demekti. Bunun değiştiğine inanamıyorum. Beş aydır canım bir kere kola çekmedi, buna inanamıyorum.”

Yorgun geçen bir günün ardından televizyon başına geçip bir şeyler atıştırarak dizi ya da film seyretmek beni önce mutlu ederdi, sonra pişman hissederdim. Ama bu pişmanlığı unutturacak bir şey oluyor. Biz dinlenmek ve yemek yemek arasındaki bağı koparttık resmen, demek ki bir şey yenmeden de televizyon izlenebiliyormuş. Bak bu büyük bir devrim.

“Ben kim günde üç litre su bitirmek kim?”

Bana çözüm yollarını öğrettin, bana bir şey nasıl uygulanır onu öğrettin. Ben kim günde üç litre su bitirmek kim, şimdi her yerde su var.

"Ben çok mutluyum, iyi ki kalkıştım buna" diyor.

“Ben çok mutluyum” diyor sürekli, bence bu doğru yolda olduğunuzun en büyük işaretidir.

“Mola verdiğimizde, istediğim her şeyi kontrollü yemek müthiş bir duygu”

Bir menüde bir şey seçmek nasıl olur, porsiyonumu nasıl ayarlarım, kendimi nasıl kontrol ederim, açlık duygusu ile yorgunluğu nasıl ayırt ederim, bunların hepsi seninle hayatıma katılan şeyler. İstediğim her şeyi yiyeceğimi biliyorum ama kontrol bende hissediyorum, müthiş bir duygu…

Hatırlıyor musun, ben hayatta kendi başıma çıkıp da yürümem demiştim”

Şimdi haftasonu, şehir dışı, tatil demeden en az 1 saaat kulağımda müziğimle yürümekten aldığım tadı hiçbir şeyden almıyorum. Bir defa ara verdik ya, o zaman müthiş eksikliğini hissettim. Kendi başıma hayatta çıkıp yürümem demiştim.

“Gidenler öyle orantılı gitti ki, aynada gördüklerimden çok memnunum.”

Açlık denilen şey kafamızda, ben Taylan Hanım’ın yazdığı menülerle hiç aç kalmadım. Alışırken zorlandığım şeyler olmadı diyemem ama asla açlık üzerine kurulu bir yeme içme düzenimiz hiç olmadı. Hatta ömrüm boyunca pişirip yiyeceğim tarifler de öğrendim. O konuda inanılmaz bir birikimim oldu. Yüzüne bakmadığım, ne olduğunu bile merak etmediğim birçok besinle tanıştım ve faydalandım. Bu büyük bir kültür hem de…

“Alışveriş şeklim değişti…”

Eskiden market sepetimi görseydin, cipsler, meşrubatlar, çikolatalar… Şimdi sebzesi, meyvesi, yoğurdu, yulafı, kinoası, sütü, etiket okuyorum sürekli… Bence evdekilere de güzel örnek oluyorum… Evdeki malzemeler değişti.

Eh asıl konuları konuştuğumuza göre, bu değişimlerin nasıl bir sonucu olmuş dilerseniz birlikte görelim… Belki ileride kendisinin daha önceki halinin olduğu bir fotoğrafı da ekleriz… Ama güzel olan ve kalıcı olan, değiştirdiğimiz gözle görülemeyen alışkanlıklar…

İşte bu da değişen alışkanlıklarımızın, kaçınılmaz sonucu :)

İşte bu da değişen alışkanlıklarımızın, kaçınılmaz sonucu 🙂

**************************************************************************************************************************************************************

unnamed

