Serap’ın Azmi…

Sizi bir önceki postumda Serapla tanıştırmıştım aslında… Ancak ilaveten kendisine bir şeyler söylemek isteyip istemediğini sordum, kendisi de benimle düşüncelerini paylaştı. Sonra size ilham vermesi için fotoğraflarını da ekliyorum Serap’ın… Bu arada Serap’ın harika bir instagram hesabı var, takipte kalmanızı şiddetle öneriyorum: diyet_degil_saglikli_beslenme (kendisinin kullanıcı adı bu) Böylelikle Serap’ın sürecine siz de göz atma şansı bulabilirsiniz. Bu sürecin tamamen açlığa ve tahammüle dayalı olduğunu söyleyenler de çıkacaktır, Serap’ın galerisi adeta bunun hiç de böyle olmadığını kanıtlıyor 🙂

IMG_1712

Ben sözüm daha çok uzatmadan onun bana yazdığı maille sizi başbaşa bırakıyorum:

“Ekim ortasiydi , söz vermiştim arkadaşım Ebru’ya kilo verecektim artık ; 20 kilo verirsem sigarayi birakacakti ; bende cok sıkılmıştim artik bu kilolardan ; çaresiz ce bir çözüm ariyordum ; aslında cok defa çözüm aramistim ; son 6 yıldır hic olmadigim kadar kiloluydum hic alisamamistim kilolu olmaya ; google da zayiflamanin yollarini ararken birden karşıma eski kiloma dönüyorum diye bir blog çıktı karşıma ; ilk defa goruyordum o blogu halbuki bu ilk arastirmam degildi ayni kelimeleri defalarca aratirmistim google dan ; hic de denk gelmemisti… nasip o guneymis ; blogu bir gecede yalayip yuttum o kadar heycanlandim ki anlatamam ; uyku uyuyamadim ; baslamaliyim hemde hemen ; sevgili koçum Elif Ezgimin hikayesi o kadar tanıdık o kadar sıcak geldi ki ; inandım ona ; derdimin dermaninin onda olduğunu anladim ; hemen instagram hesabi açtım ; instagram hesabinida yalayip yuttum ; kitaplarini siparis verdim. Bir mail yazdim cok uzunca maalesef silindi 😦 bir tane daha yazdim o da silindi 😦 anlamadim bir turlu acaba bu bir isaret mi yazmamalimiyim dedim kendi kendime ama sonra olmaz dedim ben bu maili atmam gerekiyor dedim. Ve attım ; yeni bir hayata merhaba dedim o gun , amacım kesinlikle sadece kilo vermek degildi aradigim şey cok daha derin cok daha köklü bir değişimdi ; zayiflamak hedeflerimin arasindaydi ama ogrenmek ; saglikli beslenmek ; irademe hakim olmak ; nefsimi yenmek ; mutlu ; disiplinli olmakti amacim. Hic de yanilmamisim ; aradigimi buldum 26 kilo verdim ; ama aslında cok daha fazlasi gitti benden ;Negatif olan hersey gitti ; cok sey ogrendim beslenmeyi ogrendim ; “ama” dememeyi ogrenmdim bahaneler uretmeyi ogrendim ertelememeyi ogrendim…
Umitsizligin hayatimda olmamasi gerektigini ogrendim ; isyan etmemeyi ogrendim ; sukrettim defalarca ; her gun daha da cok sukretmeyi öğrendim ; ne guzeldi Elif Ezgim ile çalıştığım 5 ay ; cok hafifledim cok zenginlestim ; huzur doldu içim ; Elif Ezgime ne kadar teşekkür etsem azdır ; ben onu cok ama cok sevdim ve sevmeye de devam edecegim. Iyi ki var iyiki tanıdım onu. Insan isteyince oluyormus yeter ki siz de isteyin yeter ki siz de inanin ; amalarinizdan kurtulun ; kendinize güvenin … Elif Ezgime güvenin ; basaracaksiniz…Emziren bir anneyim ; kimse saglikli beslenmekten korkmasin , başladığımda Ali 6.5 aylikti emiyordu simdi 13 aylik ve hala emiyor ; sütün azalmistir ; yaramiyordur; yoktur artık ; diyen cok oldu hic dinlemedim çünkü ben çocuğuma ne verdiğimi biliyorum bu konuda Taylan Hanim’in menulerine cok guvensinler. Ac kalmiyorum ki neden sutum azalacakmis?”

karşımızda enerjik görüntüsüne yeniden kavuşmuş bir anne var :)

karşımızda enerjik görüntüsüne yeniden kavuşmuş bir anne var 🙂

Serap ile başladığımız yolculuğu kendisinden daha güzel özetleyen birisi olamazdı elbette… ben onun azmine, katılımcılığına çok teşekkür ediyorum. Onun size verdiği ilham sizin kendi hikayenizi yazmaya başladığınız yer olabilir.

Sevgiler
Elif Ezgi Uzmansel

***Çalışmalarımız sürecinde kullanılan bütün beslenme listeleri ve diyetler, Dyt. Taylan Kümeli tarafından hazırlanmaktadır. Kullanılan tariflerin tamamı kendisine aittir ve hakkı saklıdır.

